Over ons

Al zeggen we het zelf.

In een notendop

De Nederlandse Energie Maatschappij is de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland. Sinds 2005 dagen wij de traditionele marktpartijen uit. Want wij geloven: hoe meer concurrentie des te lager de energieprijzen. En des te beter de dienstverlening. Wij houden de markt scherp. Voor jou.

Blog

Josca, Branding & Communicatie 30 juni
Olaf, Klantloyaliteit 4 mei
Thijs, Verkoop 3 april
Meer artikelen
  • https://player.vimeo.com/video/113260597
    Anna-inzicht app

    De app voor écht inzicht in je energieverbruik.

  • https://player.vimeo.com/video/106093189
    Vroeger waren er thermostaten.

    Nu is er Anna!

  • https://player.vimeo.com/video/90022003
    Harald Swinkels

    bij Business Class

  • https://player.vimeo.com/video/89285968
    Uitzending Succesfactor op RTL 7 n.a.v. nominatie Succes Award

  • https://player.vimeo.com/video/86988513
    Harald Swinkels als hoofdgast bij BNR, Zakendoen Met

  • https://player.vimeo.com/video/86096323
    Onze klantenservice stelt zich voor!

  • https://player.vimeo.com/video/74618683
    "Wij vinden het een uitdaging om partijen die hun klanten 'gekregen' hebben scherp te houden."

Sinds 1870?

Hoewel de naam anders doet vermoeden, heeft NLE een relatief korte maar welbewogen geschiedenis. 

Het begon allemaal in 2004 toen de energiemarkt net vrijgegeven was...

 

Duik in onze geschiedenis

Onze mensen

  • "Ook op social media willen wij onze klanten de allerbeste service bieden."

    Manon
    Social Hub
  • ‘Goede online bereikbaarheid, daar zet ik me elke dag voor in!’

    Linsey
    Social Hub
  • “Scherpe analyses, soepele processen en teamwork. Wie krijgt daar geen energie van?!” 

    Dirkjan
    Financiën
  • "Hard werken en lol maken is bij NLE perfect in balans.”

    Tanja
    Klantenservice
  • “Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Daar zet ik me met plezier en een goede dosis humor voor in!”

    Berivan
    Klantenservice
  • “Kwaliteit betekent het goed doen, óók als niemand kijkt.” 

    Valentine
    Backoffice
  • "We willen de meest klantgerichte organisatie worden van Nederland. Daar gaan we echt álles voor uit de kast halen!"

    Olaf
    Klantloyaliteit
  • "Als ‘challenger’ onderscheiden wij ons door onze klanten actief te benaderen met een mooi verlengingsaanbod."

    Jeroen
    Klantbehoud
  • “Niet de houding van de klant, maar de houding van de verkoper is het belangrijkste bij het verkopen van een product.”

    Clement
    Verkoop
  • "Werken is als fietsen, om vooruit te komen moet je in beweging blijven."

    Nastasia
    Online
  • "Zorgen dat klanten na afloop van het gesprek meer kennis hebben, dat vind ik pas service."

    Wilco
    Social Hub
  • "Enthousiasme is magisch, het is het verschil tussen middelmatigheid en succes."

    Jailson
    Verkoop
  • "Lang nadat de prijs vergeten is, wordt de kwaliteit nog herinnerd."

    Dave
    Verkoop
  • "Energie is niet bijzonder, maar onze uitstekende service en advies op maat zijn dat wel. Bijzonder goed."

    Fouad
    Klantenservice
  • "NLE is een leuk bedrijf met leuke collega’s :)"

    Jennifer
    Klantenservice
  • "Goede service maakt een tevreden klant. Een tevreden klant maakt een leuk gesprek. Leuke gesprekken, daar doe ik het voor."

    Jonathan
    Klantenservice
  • “Iedere klacht is een tip waarmee we kunnen werken aan verbetering."

    Roxanne
    Klantenservice
  • "Wij helpen onze klanten zoals we zelf ook geholpen willen worden. Zo onderscheiden wij ons."

    Lennart
    Klantenservice
  • "Sinds 2009 hou ik in de gaten hoe NLE de energiemarkt uitdaagt."

    Romina
    Klantenservice
  • “Wanneer ik mijn aandacht blijf richten op het doel, verdwijnen de barrières. Richt ik mijn aandacht alleen op de barrières, dan verdwijnt het doel.”

    Selvi
    Klantenservice
  • "Elke klant heb ik wel eens voorbij zien komen."

    Rubing
    Procesmanagement & IT
  • "Ik bekijk dingen graag vanuit een ander perspectief."

    Karen
    Branding & Communicatie
  • “NLE biedt een omgeving vol uitdaging en inspiratie om het personeel en mezelf te overtreffen!” 

    Melissa
    HR
  • "Collega’s coachen en zo verbetering zien in de werkzaamheden, daar ga ik voor!"

    Wiebe
    Klantenservice
  • "Alles wat je aandacht geeft, groeit."

    Bob
    Kwaliteit
  • "NLE biedt me kansen om mezelf verder te ontwikkelen. Daarnaast vind ik het leuk om voor een bedrijf te werken dat zelf ook volop in ontwikkeling is."

    Jim
    Klantenservice
  • “Met veel plezier werk ik iedere dag aan de beste service voor onze klanten.”

    Sofie
    Backoffice
  • "Wij houden onze klanten niet alleen tevreden met een scherpe prijs, maar verrassen hen met onze duidelijke informatie en topservice!"

    Josca
    Branding & Communicatie
  • “Mijn insteek is niet verkopen, maar helpen. Zo krijg je vanzelf een win-win-situatie.”

    Ceriel
    Verkoop
  • “Zakendoen is een combinatie van oorlog en sport. Neem risico’s; als je wint ben je gelukkig, als je verliest ben je wijzer.”

    Mustafa
    Verkoop
  • "We nemen niet het probleem, maar de mogelijkheid als startpunt. En voordat we antwoord geven, stellen we eerst de juiste vragen."

    Mayella
    Klantenservice
  • "Je moet bij NLE al je energiezaken online kunnen regelen: eenvoudig, snel en wanneer je zelf wilt. Daar doe ik mijn best voor." 

    Eelco
    Online
  • “Werken voor een bedrijf waar ondernemerschap hoog in het vaandel staat, werkt zeer motiverend!”

    Claris
    Assistente Pieter
  • "Bij NLE zit iedere dag weer vol nieuwe uitdagingen."

    Nora
    Klantenservice
  • "Een tevreden klant betekent een tevreden medewerker. Samen halen we het beste uit elkaar!"

    Linda
    Klantenservice
  • “Ik zie een uitdaging om in elk gesprek het verschil te maken.” 

    Daisy
    Verkoop
  • “Wij boeken mooie resultaten door vast te houden aan de gedachte “wat als dit wel lukt?” en niet door het uitleggen waarom iets niet kan.”

    Sander
    Klantenservice
  • "Veel klanten zijn verrast door onze persoonlijke betrokkenheid. Af en toe ontvangen we zelfs ‘fanmail’."

    Sylvia
    Klantenservice
  • "Mijn uitdaging is om het juiste aantal medewerkers op het juiste moment op de juiste plek te krijgen. Zo blijven we optimaal bereikbaar en wordt de klant snel geholpen."

    Jimmy
    Klantenservice
  • “Ik zie het als een uitdaging om onze bedrijfsprocessen steeds beter en slimmer in te richten.”

    Dennis
    Procesmanagement & IT
  • "Failure is not an option."

     

    Pieter
    Oprichter
  • “Niet afwachten, maar creëren. Dat is waar je jezelf mee kunt onderscheiden.”

    Lieke
    Klantloyaliteit
  • "Dream it. Wish it. Do it."

    Lydia
    Projecten
  • "Leuke collega's, leuke klanten. Kortom: fijn om voor NLE te mogen werken."

    Lizzy
    Klantenservice
  • "Door strikt te handelen waar nodig, kunnen onze klanten blijven profiteren van onze scherpe tarieven."

    Ravi
    Klantenservice
  • "Uiteindelijk draait het om het geven van oprechte aandacht. Niet alleen in een training."

    Denise
    Trainingen
  • "De beste medewerkers aannemen om ze vervolgens nog beter te maken; dan heb je toch een prachtbaan!”

    Tom
    HR
  • "Snelle, effectieve en bovenal klantvriendelijke klantenservice, dat is waar wij voor staan!"

    Stanley
    Klantenservice
  • "Nieuwe klanten winnen met mooie beloftes is een koud kunstje. Klanten behouden met het nakomen van mooie beloftes; dat doen wij."

    Mathijs
    Verkoop
  • “NLE groeit en ik groei mee!”

    Amal
    Kwaliteit
  • "Een domme vraag is een vraag die niet gesteld wordt."

    Skye
    Social Hub
  • "Met keihard werken, echte toewijding en een altijd kritische houding ontsluiten wij ons potentieel (juist) voor u." 

    Michel
    Juridische zaken
  • "Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken."

    Nathalie
    Verkoop
  • "De klant een correct antwoord geven is de basis. Een glimlach erbij bezorgen is onze extra service. :)"

    Carin
    Social Hub
  • “Ik los problemen op, maar ik heb ook de vrijheid om nieuwe dingen te maken.”

    Marlies
    Procesmanagement & IT
  • "Een dynamische markt waarin je als challenger snel moet kunnen reageren, daar krijg je toch energie van?"

    Frans
    Procesmanagement & IT
  • "Het beste energiebedrijf van Nederland worden; daar gaan we voor."

    Harald
    Oprichter
  • "Bij iedere klant hoort een ander verhaal."

    Denise
    Klantenservice
  • "Vroegtijdig contact opnemen met de klant vergroot de kans op betaling." 

    Vincent
    Klantenservice
  • “Ik vind het belangrijk om vanuit NLE een goede eerste indruk achter te laten.”

    Laura
    Receptie
  • “Neurotisch gestructureerd zijn is een functievereiste...” 

    Arien
    Assistente Harald
  • “Wij kopen scherp in, dat is waar u van profiteert.”

    Casper
    Financiën
  • "Voor je collega´s informatie creëren uit duizenden gegevens; een dankbaar beroep." 

    Peter
    Data
  • "In 2012 hebben we 14 van de 16 energieveilingen gewonnen. En daar zijn we trots op!"

    Willem
    Verkoop
  • "De energiemarkt is al ingewikkeld genoeg. Wij communiceren daarom graag op een transparante en voor iedereen begrijpelijke manier."

    Caroline
    Branding & Communicatie
  • "Als vormgever ben ik altijd mooie dingen aan het maken. Ik zorg voor een vloeiende overgang van idee naar een tastbaar product."

    Ingrid
    Vormgeving
  • "De liefde die ik stop in mijn werk, is de energie die de klant ontvangt."

    Thijs
    Verkoop
  • “Herken en erken je talenten, zodat je deze optimaal kunt inzetten!”

    Inge
    Klantenservice
  • "De energiemarkt op een begrijpelijke manier uitgelegd krijgen; dat is voor klanten een verademing."

    Bas
    Verkoop