Problemen met Interactieve TV

Afgelopen dinsdag was er een landelijke televisiestoring. Deze storing is inmiddels opgelost, alleen ondervinden sommige klanten nog wel steeds hinder van deze storing. Dit komt door de gekoppelde randapparatuur. Ervaar je sinds dinsdag problemen met Interactieve TV? Volg dan onderstaand stappenplan.

1. Koppel alle apparatuur van je modem en je tv-ontvanger. Laat alleen de stekker in de grijze DSL-poort (2) en de zwarte adapter (3) aangesloten.

2. Heb je een WiFi-versterker? Haal deze dan uit het stopcontact. Haal ook een eventuele Chromecast uit je televisie.
3. Zet je tv-ontvanger uit met de aan/uit-knop (4).

4. Reset je modem. Dit doe je door het resetknopje in te drukken met bijvoorbeeld een satéprikkertje.
5. Wacht tot je modem is opgestart. Dit kan tot 10 minuten duren.
6. Je kunt alle apparatuur nu weer aansluiten op je modem.
7. Zet je tv-ontvanger weer aan met de aan/uit-knop (4).
Let op: je gebruikersnaam en wachtwoord voor WiFi zijn weer teruggezet naar fabriekinstellingen. Je vindt deze terug op de sticker achterop je modem.
8. Heb je een WiFi-versterker? Reset deze dan door het grijze knopje op de WiFi-versterker 1 seconde in te drukken.
9. Druk nu op de 'pairing'-knop (twee pijltjes) op je modem.
10. Houd het grijze knopje op je WiFi-versterker weer 1 seconde ingedrukt.

Je WiFi-versterker is nu weer verbonden met je modem. Je kunt je televisie vervolgens aanzetten met je afstandsbediening. Als het goed is ervaar je nu geen problemen meer met Interactieve TV. Is het probleem nog niet opgelost? Raadpleeg dan onze Troubleshooter