Tv-ontvanger resetten

Problemen met interactieve televisie? Deze kunnen vaak opgelost worden door je tv-ontvanger te herstarten of zelfs te resetten. Een herstart of reset is nodig bij de volgende problemen:

• Je ontvanger loopt vast of reageert niet goed
• Je hebt wel geluid, maar geen beeld
• Je ziet een foutcode op je beeldscherm
• Je opgenomen programma’s verdwijnen niet na het verwijderen
• Netflix (of een andere app) doet het niet

In de meeste gevallen is een herstart al genoeg. Probeer dit dus altijd eerst.

Herstart
• Haal de adapter van de tv-ontvanger uit het stopcontact
• Wacht 10 seconden
• Stop de adapter weer terug in het stopcontact
• De tv-ontvanger zal nu weer opstarten (dit kan enkele minuten duren)

Is het probleem hiermee nog niet opgelost? Dan zul je je tv-ontvanger moeten resetten. Maar geen zorgen! Je instellingen en opnames gaan niet verloren. Het is verstandig om je abonnementsnummer en pincode bij de hand te hebben. We hebben deze gegevens per e-mail naar je verstuurd. Je kan je tv-ontvanger op 2 manieren resetten.

Optie 1: reset via het menu
• Druk op de knop ‘Menu’ op je afstandsbediening
• Ga naar ‘Instellingen’
• Druk twee keer achter elkaar op de gele knop op je afstandsbediening
• Zet de volgende opties op ‘Ja’: - Wilt u de software verwijderen? ‘Ja’ - Terug naar fabrieksinstellingen? ‘Ja’
• Kies ‘Bewaar instellingen’
• Kies vervolgens voor ‘Ja’

Optie 2: handmatige reset
• Haal de adapter van de tv-ontvanger uit het stopcontact
• Wacht 10 seconden
• Stop de adapter weer terug in het stopcontact
• Bij het zien van het balkje op je beeldscherm, druk je op de stand-by knop op de bovenkant van je tv-ontvanger
• Ga in het menu van de tv-ontvanger naar ‘Software verwijderen’ door de stand-by knop meerdere keren kort in te drukken
• Kies vervolgens voor ‘Software verwijderen’ door de Stand-by knop 4-5 seconden ingedrukt te houden