You're on the prod environment.

TV-Ontvanger resetten

Problemen met Interactieve TV van KPN via Budget Alles-in-1? Herstart of reset de tv-ontvanger, dit lost vaak het probleem op. Een herstart of reset is nodig bij de volgende problemen:

  • De ontvanger loopt vast of reageert niet goed
  • Je hebt wel geluid, maar geen beeld
  • Je ziet een foutcode op je beeldscherm
  • Je opgenomen programma’s verdwijnen niet na het verwijderen
  • Netflix (of een andere app) doet het niet

In de meeste gevallen is een herstart al genoeg. Probeer dit dus altijd eerst.

Herstart

  • Haal de adapter van de tv-ontvanger uit het stopcontact
  • Wacht 10 seconden
  • Stop de adapter weer terug in het stopcontact
  • De tv-ontvanger start opnieuw op (dit kan enkele minuten duren)

Is het probleem hiermee nog niet opgelost? Dat komt soms voor. Reset dan je tv-ontvanger. Geen zorgen, instellingen en opnames gaan niet verloren. Houd je abonnementsnummer en pincode bij de hand. Deze gegevens hebben we per e-mail naar je verstuurd. De tv-ontvanger kun je op 2 manieren resetten.

Optie 1: reset via het menu

  • Druk op de knop ‘Menu’ op je afstandsbediening
  • Ga naar 'Instellingen'
  • Druk twee keer achter elkaar op de gele knop op je afstandsbediening
  • Zet de volgende opties op ‘Ja’: - Wilt u de software verwijderen? ‘Ja’ - Terug naar fabrieksinstellingen? ‘Ja’
  • Kies ‘Bewaar instellingen’
  • Kies vervolgens voor ‘Ja’

Optie 2: handmatige reset

  • Haal de adapter van de tv-ontvanger uit het stopcontact
  • Wacht 10 seconden
  • Stop de adapter weer terug in het stopcontact
  • Bij het zien van het balkje op je beeldscherm, druk je op de stand-by knop op de bovenkant van je tv-ontvanger
  • Ga in het menu van de tv-ontvanger naar ‘Software verwijderen’ door de stand-by knop meerdere keren kort in te drukken
  • Kies vervolgens voor ‘Software verwijderen’ door de Stand-by knop 4-5 seconden ingedrukt te houden