Begrijpelijke taal

Geen abracadabra

De energiemarkt is van oudsher een branche van techneuten. En die gebruiken graag moeilijke woorden. Daarnaast denken ze dat jij als klant de hele dag geïnteresseerd bezig bent met energie. Wij weten dat dat niet zo is.

Daarom gebruiken wij als NLE altijd begrijpelijke taal. Wij praten met jou gewoon Nederlands. En doen we dat volgens jou niet? Laat het ons weten. Als we het met je eens zijn, sturen we jou het boekje ‘Taal is zeg maar echt mijn ding’ van Paulien Cornelisse.

Lobby voor begrijpelijke taal

Uit eigen onderzoek bleek in 2011 dat de traditionele energiecontracten van energie aanbieders onbegrijpelijke zoekplaatjes werden gevonden. Daarom hebben wij voor jou het eerste écht begrijpelijke energiecontract ontwikkeld. Onze klanten waarderen dit energiecontract inmiddels met een rapportcijfer 8,3.

Maar we zetten onze strijd voor een meer begrijpelijke energiemarkt voort. We lobbyen onder meer voor een begrijpelijke energierekening. In 2013 hebben we daartoe in een aantal grote dagbladen onze Abracadabra-advertentie geplaatst. Want we zijn er nog niet!