Energiezaken bij een overlijden

We helpen je er graag mee

Contract overnemen
Als wettelijke partner (getrouwd of samenlevingscontract) kun je het lopende energiecontract bij ons op jouw naam laten zetten. Er verandert dan ook niets aan het maandelijkse termijnbedrag of de looptijd van het contract. Als je hiervoor telefonisch contact opneemt met onze Klantenservice via 088-7307307, helpen onze medewerkers je graag verder. De wijziging is binnen een aantal dagen doorgevoerd en je krijgt er direct een schriftelijke bevestiging van.

Blijf je op het adres wonen, maar ben je geen wettelijke partner? Dan kun je het contract niet overnemen, maar wordt er een nieuwe aanmelding gedaan op je eigen naam. Als je contact met ons opneemt, maken wij deze aanmelding gelijk in orde en beëindigen we het momenteel lopende energiecontract. Ook leggen we je dan gelijk uit hoe de verdere administratieve afwikkeling (zoals de eindnota van het oude contract en het doorgeven van de meterstanden hiervoor) verloopt.

Leegstand
Blijft er niemand wonen op het adres en/of is er nog niet duidelijk wat er precies met de woning gaat gebeuren? Dat begrijpen we. In dat geval kunnen we dan ook een leegstandstarief hanteren. Dat betekent dat het termijnbedrag fors wordt verlaagd. Dit kun je direct laten regelen als je contact opneemt met de Klantenservice via 088-7307307. Wordt de woning uiteindelijk verkocht? Als je dit direct aan ons doorgeeft, beëindigen we het contract en gaan we aan de slag met het opmaken van een eindnota.

In het geval van een (nog te verdelen) erfenis is het belangrijk dat de executeur ons op de hoogte houdt van de ontwikkelingen. Kunnen de rekeningen tijdelijk niet betaald worden omdat de rekening is geblokkeerd? Laat het ons even weten zodat we daar gelijk actie op kunnen ondernemen. Alle notariële stukken kun je e-mailen naar debiteurenbeheer@nle.nl.

Beëindiging contract
Is de woning al verkocht of wordt de huur opgezegd? Dan kunnen we het contract voor je beëindigen. Ook dit regel je telefonisch met onze Klantenservice. Wij bevestigen de einddatum van de levering dan direct schriftelijk. Rond de einddatum van de energielevering vragen wij om de meterstanden, waarmee we de eindnota opmaken. Deze wordt binnen een aantal weken na de einddatum verstuurd.