Top 5 veelgestelde vragen

1. Waar vind ik gegevens over mijn contract?

Je kunt al je gegevens op Mijn NLE vinden. Je contract vind je onder ‘Mijn gegevens’ en vervolgens onder ‘Mijn contracten'. Heb je nog geen inloggegevens voor Mijn NLE? Je vraagt deze eenvoudig aan met je klantnummer of gebruikersnaam. Weet je niet meer wat je klantnummer is? No worries. Je vindt je klantnummer onderaan de e-mails die wij je hebben verzonden. Wel zo makkelijk!

2. Hoe kan ik mijn eindstanden doorgeven?

Stap je over naar een andere leverancier? Dan krijgen wij de meterstanden door van je nieuwe leverancier. Je hoeft je meterstanden dus alleen door te geven aan hen. Gaat het om een verhuizing? Dan vragen wij zelf om je meterstanden. Nadat wij je meterstanden ontvangen hebben, krijg je binnen 3 werkdagen je eindnota. Het kan iets langer duren als je meterstanden anders zijn dan verwacht of als het niet is gelukt om je slimme meter uit te lezen. Meestal ontvang je ‘m dan binnen 2 weken.

3. Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven?

Rond de startdatum van de levering sturen we je een verzoek voor meterstanden (meestal per e-mail). Je kunt je meterstanden dan online doorgeven. Heb je geen verzoek ontvangen, dan hoef je je meterstanden (nog) niet door te geven. Stap je naar ons over? Dan ontvangt je oude leverancier automatisch onze beginstanden voor de eindafrekening. Ben je nieuw in de woning? Dan geef je altijd de meterstanden van de sleuteloverdracht door. Heb je een slimme meter? Dan hoef je geen meterstanden door te geven.

4. Hoe log ik in op Mijn NLE?

Je vindt je inloggegevens in de bevestigingsmail die je na de aanmelding hebt ontvangen. Bij de eerste keer inloggen kun je je gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen.

Ben je je wachtwoord kwijt? Dan kun je op Mijn NLE een nieuw wachtwoord aanvragen. Vervolgens vragen we om je gebruikersnaam en ontvang je daarna een e-mail van ons met een link. Als je daarop klikt, kun je een nieuw wachtwoord instellen. Tip: kies een wachtwoord dat je makkelijk kunt onthouden of schrijf ‘m op en bewaak ‘m met je leven.

5. Hoe wordt de teruglevering verrekend?

Je ontvangt één jaarnota voor zowel je verbruik als voor het teruggeleverde. In de aanloop naar je jaarnota ontvang je een meterstandenverzoek waarop de standen van je verbruik en je teruglevering worden opgevraagd. Als je een slimme meter hebt, worden alle meterstanden op afstand uitgelezen. Heb je een analoge meter die terugdraait als je teruglevert en is je huidige meterstand lager dan de afgerekende stand van vorig jaar? Dan is op je jaarnota niet de volledige teruglevering verwerkt. We kunnen namelijk geen negatief verbruik in rekening brengen. Daarom ontvang je in dit geval een aparte nota waar we de teruglevering op verrekenen.