Top 5 veelgestelde vragen

1. Hoe stap ik over naar NLE?

Overweeg je een overstap naar NLE? Top! We hebben je er graag bij. Met de overstapservice van NLE kun je snel, makkelijk en zonder zorgen switchen van energieleverancier. Wij verzorgen de volledige overstap. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Wel zo makkelijk! De energielevering loopt tijdens deze overstap gewoon door. Je komt dus geen moment zonder energie te zitten. Vul je gegevens in op onze website en de rest wijst zich vanzelf. Kom je er toch niet helemaal uit? Check dan even deze topic.

2. Hebben jullie mijn betaling ontvangen?

Ja! Als je een bedrag onder de vermelding van het juiste kenmerk en naar de juiste IBAN overmaakt dan hebben wij het ontvangen. Houd alleen wel rekening met de verwerkingstijd. Zodra de betaling binnen is, verwerken wij het op Mijn NLE. Het verwerken van een betaling duurt gemiddeld twee werkdagen. Het is mogelijk dat je betaling en de herinnering elkaar kruisen. Log na drie werkdagen in op Mijn NLE en dan zie je dat de betaling verwerkt is! Controleer wel altijd of er niet meerdere openstaande nota’s zijn.

Of betalen niet makkelijker kan? Jawel hoor! Ga naar Mijn NLE, klik op ‘Mijn betaalgegevens’ en vervolgens op ‘Mijn betaalwijze’. Daar kun je je betaalwijze wijzigen naar automatische incasso. Dan heb je daar geen omkijken meer naar!

Heb je meer vragen over betalingen? Je leest er alles over in deze topic.

3. Wanneer ontvang ik mijn jaarnota?

Je ontvangt rond de einddatum van je contractjaar van ons een verzoek om de meterstanden door te geven. Als je een slimme meter hebt, lezen wij jouw meterstanden rond deze periode uit. Nadat wij de meterstanden hebben ontvangen, krijg je binnen 2 tot 3 weken de jaarnota. Je vindt de nota op Mijn NLE onder het kopje 'Mijn betaalgegevens' en vervolgens onder 'Mijn nota's'.

4. Hoe log ik in op Mijn NLE?

Je vindt je inloggegevens in de bevestigingsmail die je na de aanmelding hebt ontvangen. Bij de eerste keer inloggen kun je je gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen.

Ben je je wachtwoord kwijt? Dan kun je op Mijn NLE een nieuw wachtwoord aanvragen. Vervolgens vragen we om je gebruikersnaam en ontvang je daarna een e-mail van ons met een link. Als je daarop klikt, kun je een nieuw wachtwoord instellen. Tip: kies een wachtwoord dat je makkelijk kunt onthouden of schrijf ‘m op en bewaak ‘m met je leven.

5. Waar vind ik een antwoord op mijn vraag?

Wij geloven in écht goede service, altijd en overal. Antwoorden op je vragen wanneer het jou uitkomt. En daarom zetten wij met NLE in op digitale service. Zo heb je altijd binnen no time antwoord op je vraag! Op onze servicepagina kun je 24/7 een antwoord op je vraag vinden. Wil je je termijnbedrag aanpassen, een verhuizing doorgeven of je contactgegevens wijzigen? Dat doe je makkelijk zelf via Mijn NLE. Heb je meer behoefte aan een uitgebreide toelichting, slimme oplossing of andere klantervaringen? Dan is het NLE-forum the place to be!