Top 5 veelgestelde vragen

1. Waar vind ik gegevens over mijn contract?

Je kunt al je gegevens op Mijn NLE vinden. Je contract vind je onder ‘Mijn gegevens’ en vervolgens onder ‘Mijn contracten'. Heb je nog geen inloggegevens voor Mijn NLE? Je vraagt deze eenvoudig aan met je klantnummer of gebruikersnaam. Weet je niet meer wat je klantnummer is? No worries. Je vindt je klantnummer onderaan de e-mails die wij je hebben verzonden. Wel zo makkelijk!

2. Hoe kan ik mijn eindstanden doorgeven?

Stap je over naar een andere leverancier? Dan krijgen wij de meterstanden door van je nieuwe leverancier. Je hoeft je meterstanden dus alleen door te geven aan hen. Gaat het om een verhuizing? Dan vragen wij zelf om je meterstanden. Nadat wij je meterstanden ontvangen hebben, krijg je binnen 3 werkdagen je eindnota. Het kan iets langer duren als je meterstanden anders zijn dan verwacht of als het niet is gelukt om je slimme meter uit te lezen. Meestal ontvang je ‘m dan binnen 2 weken.

3. Wanneer moet ik mijn meterstanden doorgeven?

We vragen je meterstanden op als we je jaarnota willen opmaken én bij een overstap of verhuizing. Als we meterstanden nodig hebben, sturen we daarvoor een verzoek. Als je e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je dat per e-mail, anders per post. Heb je een slimme meter? Dan lezen wij je meter op afstand uit en is een meterstandenkaart niet nodig.

4. Hoe log ik in op Mijn NLE?

Je vindt je inloggegevens in de bevestigingsmail die je na de aanmelding hebt ontvangen. Bij de eerste keer inloggen kun je je gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen.

Ben je je wachtwoord kwijt? Dan kun je op Mijn NLE een nieuw wachtwoord aanvragen. Vervolgens vragen we om je gebruikersnaam en ontvang je daarna een e-mail van ons met een link. Als je daarop klikt, kun je een nieuw wachtwoord instellen. Tip: kies een wachtwoord dat je makkelijk kunt onthouden of schrijf ‘m op en bewaak ‘m met je leven.

5. Mijn termijnbedrag is na aanmelding anders dan verwacht. Hoe kan dat?

Heb je online je verbruik ingevuld? In de berekening van het termijnbedrag gaan we uit van het gemiddelde jaarverbruik van je adres dat we ontvangen van je netbeheerder. Niet van het verbruik dat je online (via ons, of die van een energieveiling) zelf invult of doorgeeft aan de verkoper. Op basis van het jaarverbruik berekenen sommige websites gelijk het maandelijkse termijnbedrag. Vaak wordt de eventuele ‘Kom erbij’-bonus direct meegerekend. Deze nemen wij niet mee in de berekening van je maandelijkse termijnbedrag. Dit wordt pas met jouw jaarnota verrekend als je aan alle voorwaarden hebt voldaan.