Top 5 belangrijkste vragen over overstappen

1. Hebben jullie een mooi aanbod voor mij?

Ben je op zoek naar een mooi aanbod? We doen elke dag weer ons uiterste best om superscherpe tarieven te bieden. Bij NLE kun je als nieuwe klant kiezen tussen een vast contract van 1, 3 of 5 jaar. Ben je al klant en loopt je contract binnenkort af? Dan staat er een mooi verlengingsaanbod van 1, 3 of 5 jaar voor je klaar op Mijn NLE.

2. Ik heb nog een lopend contract. Kan ik mij dan aanmelden bij NLE?

We hebben je er natuurlijk graag bij! Tijdens de overstap controleren wij tot wanneer je huidige contract loopt. Als je energiecontract binnen 6 maanden afloopt, zullen we de levering aansluitend op je huidige energiecontract starten. Loopt je energiecontract nog langer door of heb je een variabel energiecontract? Dan starten wij de levering na ongeveer 34 dagen. Wanneer je een vast energiecontract vroegtijdig beëindigd, wordt er mogelijk een opzegvergoeding in rekening gebracht door je huidige leverancier. Controleer hiervoor de voorwaarden van je huidige energiecontract.

3. Hoelang duurt de overstap van mijn oude leverancier naar NLE?

Tijdens de overstap controleren wij tot wanneer je huidige contract loopt. Als je huidige contract binnen 6 maanden afloopt, zullen we de levering aansluitend starten. Loopt je contract nog langer door of heb je een variabel contract? Dan starten wij de levering na ongeveer 34 dagen. Wanneer je een vast energiecontract vroegtijdig beëindigd, wordt er mogelijk een opzegvergoeding in rekening gebracht door je huidige leverancier. Controleer hiervoor de voorwaarden van je huidige contract.

4. Moet ik zelf nog iets regelen voor de overstap?

Wij regelen de gehele overstap voor je. Het eerste termijnbedrag wordt zo’n anderhalve week voordat de levering start in rekening gebracht. Hier ontvang je natuurlijk een aankondiging van. Ook vragen we enkele dagen voordat de levering start om de meterstanden. Heb je een slimme meter? Dan lezen we de standen voor je uit en hoef je zelf niks door te geven. Zodra de levering is gestart, ontvang je een schriftelijke bevestiging.

5. Ik heb nog geen aansluiting. Hoe meld ik mij aan?

Als je nog geen aansluiting hebt, moet je deze eerst aanvragen. Je kunt deze aanvragen via www.mijnaansluiting.nl. Daarna kun je je eenvoudig online bij ons aanmelden.