You're on the prod environment.

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wie zegt het contract op bij mijn vorige leverancier?
NLE Zakelijk zorgt ervoor dat u snel, makkelijk en zonder zorgen kunt overstappen van energieleverancier. Wij verzorgen dus de volledige overstap en zeggen het contract bij uw huidige leverancier op. Zo komt u geen moment zonder stroom te zitten!
Hoe kan het dat mijn termijnbedrag hoger is dan bij mijn vorige leverancier?
Wij berekenen het termijnbedrag op basis van het gemiddelde jaarverbruik dat we van uw netbeheerder ontvangen. Dit kan verschillen van het verbruik dat u bij uw aanmelding aan ons heeft doorgegeven. Daarnaast is het termijnbedrag gebaseerd op de tarieven, de vaste leveringskosten, netbeheerkosten, belastingen en vermindering energiebelasting (indien van toepassing). Niet tevreden met het termijnbedrag? U kunt uw termijnbedrag gemakkelijk via Mijn NLE verlagen of verhogen.
Hoe wordt mijn termijnbedrag bepaald?
Wij berekenen uw termijnbedrag op basis van het gemiddelde jaarverbruik op uw adres. Verder worden de tarieven, de vaste leveringskosten, netbeheerkosten, belastingen en vermindering energiebelasting (indien van toepassing) meegenomen. Niet tevreden met het termijnbedrag? U kunt uw termijnbedrag gemakkelijk via Mijn NLE verlagen of verhogen.
Kan ik naar NLE Zakelijk overstappen als ik een vast contract heb?
U kunt op ieder gewenst moment overstappen. NLE Zakelijk start de levering zodra uw contract bij uw vorige leverancier afloopt, maar dit moet dan wel binnen 6 maanden in de toekomst zijn. Eerder overstappen is natuurlijk ook mogelijk. Loopt uw contract na 6 maanden af, dan starten we de levering binnen 34 dagen. Houdt u er wel rekening mee dat u mogelijk een boete riskeert bij uw vorige leverancier vanwege voortijdige beëindiging van het contract.
Hoe pas ik mijn termijnbedrag aan?
U kunt uw termijnbedrag eenvoudig aanpassen via Mijn NLE.
Waar vind ik mijn facturen terug?
U kunt uw maandelijkse nota's terugvinden op Mijn NLE. Als u per automatische incasso betaalt, maken we geen nota’s op. Heeft u een btw-specificatie nodig van uw termijnbedragen? Alle informatie die u nodig heeft, staat in het incassokenmerk. De belastingdienst heeft aangegeven dat dit voldoende is om bijvoorbeeld aangifte van inkomstenbelasting te doen.
Wanneer ontvang ik mijn jaarnota?
U ontvangt rond de einddatum van uw contractjaar van ons een verzoek om de meterstanden door te geven. Als u een slimme meter hebt, lezen wij uw meterstanden rond deze periode uit. U ontvangt uw jaarnota binnen 3 werkdagen nadat wij uw meterstanden hebben ontvangen. Het kan iets langer duren als uw meterstanden anders zijn dan verwacht of als het niet gelukt is om uw slimme meter uit te lezen. Meestal ontvangt u ‘m dan binnen 2 weken. Uw jaarnota kunt u vinden op Mijn NLE onder het kopje 'Mijn betaalgegevens' en vervolgens onder 'Mijn nota's'.
Wat zijn mijn kosten per maand?
Wilt u uw kosten per maand weten? Laat een van onze adviseurs dit vrijblijvend voor u berekenen. Vul hier uw gegevens in. Bent u al klant bij NLE Zakelijk? U vindt de hoogte van uw termijnbedrag eenvoudig op Mijn NLE.
Hoeveel kan ik besparen?
Met NLE Zakelijk bespaart u op uw energierekening door uw tarieven vast te zetten. U kunt uw tarieven vastzetten voor stroom en gas voor 1, 3 of 5 jaar. Laat een van onze adviseurs uw besparing berekenen door hier uw gegevens achter te laten of lees eerst meer over de producten en tarieven van NLE Zakelijk.
Waar kan ik de tarieven van NLE Zakelijk vinden?
Naast een dagelijks veranderende markt, zijn er diverse mogelijkheden voor klanten. Zakelijke energietarieven kunnen per verbruik –grootzakelijk, MKB of ZZP – enorm verschillen. Wij voorzien daarom elke klant van een offerte op maat. Mocht u interesse hebben, dan kunnen we deze vrijblijvend versturen.
Hoe kan ik mijn energiecontract opzeggen?
Wilt u uw energiecontract opzeggen vanwege een overstap? Jammer! U hoeft het energiecontract niet bij ons op te zeggen. De nieuwe leverancier maakt de opzegging en de overstap in orde. Wilt u het contract opzeggen omdat u gaat verhuizen? Geef dit dan eenvoudig door via Mijn NLE. Kunt u het energiecontract niet meenemen naar uw nieuwe adres? Wij horen graag wat uw nieuwe correspondentieadres is en per welke datum de levering beëindigd mag worden. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.
Hoe kan ik een vraag stellen aan de klantenservice?
Heeft u een vraag over onze producten of service? Of over uw energiecontract? Wij helpen u graag. U kunt direct contact opnemen met onze Klantenservice.
Hoe kan ik mijn meterstanden doorgeven?
Als we uw meterstanden nodig hebben, vragen we ze bij u op (meestal per e-mail). Heeft u geen verzoek ontvangen? Dan hoeft u uw meterstanden (nog) niet door te geven.
Waar vind ik mijn referentienummer terug?
Uw referentienummer staat op het verzoek voor meterstanden dat we u hebben gestuurd (meestal per e-mail). Heeft u geen bericht van ons ontvangen? Dan hoeft u (nog) geen meterstanden door te geven.
Hoe kan ik een verhuizing doorgeven?
Wanneer u verhuist, verhuist uw energiecontract gewoon mee. U kunt uw verhuizing eenvoudig doorgeven op Mijn NLE.
Waar vind ik mijn klantnummer?
U vindt uw klantnummer in de e-mail waarin uw energiecontract is verstuurd. Alle correspondentie die u hierna van ons ontvangt, is ook voorzien van uw klantnummer. Daarnaast vindt u deze ook op Mijn NLE.