Internet

Koper of glasvezel? Doe de postcodecheck en zie wat voor aansluiting er op jouw adres ligt.

Sluit je aan!

Doe de postcodecheck

NLEx levert over zowel koper- als glasvezelaansluitingen. Het is afhankelijk van de aansluiting op jouw adres over welke lijn we bij jou kunnen leveren. Je kunt zelf niet kiezen welke aansluiting je hebt en wij hebben hier ook geen invloed op.

Koperaansluiting

Een koperaansluiting is de meest voorkomende aansluiting in Nederland. Een koperaansluiting gaat via het traditionele telefoonnetwerk. De snelheid die je internet kan halen is dan afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Neem je bijvoorbeeld 100 Mb/s af op een koperaansluiting, dan kan het zijn dat je niet de volle 100 Mb/s haalt. In onze aanmeldflow kun je precies zien welke snelheid je kunt halen. Wel zo eerlijk!

Glasvezel

Glasvezel is precies wat het zegt dat het is: een flinterdunne vezel gemaakt van een speciaal soort glas. Met behulp van een laserlicht worden digitale gegevens betrouwbaar en supersnel via de glasvezel heen en weer gestuurd. Up- en downloaden via glasvezel is daarom altijd even snel. Als je 100 Mb/s afneemt op een glasvezelaansluiting, zal je die 100 Mb/s ook daadwerkelijk halen. Zelfs als iedereen tegelijk online is!

Netwerk van KPN

We bieden Alles-in-1 aan via het vertrouwde netwerk van KPN. Dit geldt voor zowel de koper- als de glasvezelaansluiting. Dat betekent dat we overal in Nederland een stabiele dekking bieden. Stabiel en vertrouwd dus!


 

V10-modem

Om er voor te zorgen dat je altijd en overal een snelle WiFi-verbinding hebt, leveren wij standaard een V10-modem.

Even voor de duidelijkheid: een modem zet het binnenkomende signaal om naar een internetsignaal. Een V10-modem is een soort van supermodem voor je WiFi-signaal. Je WiFi zit op een bepaalde frequentie die soms gedeeld wordt met andere apparaten in je huis, zoals een magnetron. Hoe meer apparaten op deze frequentie zitten, hoe drukker het netwerk, waardoor de WiFi trager wordt. Met het V10-modem is het mogelijk, als je mobile device het toelaat, om op zowel het 2,4 GHz en 5 GHz netwerk te zitten. Het 5 GHz netwerk is een exclusievere frequentie, en dus minder druk bevolkt, waardoor je WiFi snel blijft. Op je apparaat kun je instellen welke frequentie je wil ontvangen.


 

WiFi-versterker

Heel handig dat supersnelle internet, maar het is pas echt handig als je overal een goed signaal hebt. Daarom krijg je bij ons een gratis WiFi-versterker bij je overstap. Want wij begrijpen dat je WiFi-signaal écht goed moet zijn.

Ubiquiti

De Ubiquiti is nog een hulpmiddel zodat je internetsignaal overal even sterk is. Soms is de WiFi-versterker toch niet genoeg. Deze verliest namelijk signaal naarmate de afstand tussen het modem en versterker groter wordt. Met de Ubiquiti creëer je als het ware een heel nieuw netwerk in een andere ruimte. Vooral bij grote woningen of woningen met dikke muren is dat handig!

De installateur heeft altijd een Ubiquiti bij zich en weet precies wanneer dit accesspoint de oplossing is.  De Ubiquiti kost €135,00 en installeren we direct voor je. Wel zo handig.

Overstappen

Van aanmelding tot levering

1

Je ontvangt binnen een minuutje een bevestiging van je aanmelding. We gaan dan gelijk aan de slag om je alles-in-1-contract op te maken. Je ontvangt je contract binnen enkele dagen.

roadmap-item

Bevestiging aanmelding + alles-in-1-contract

2

Vanaf het moment dat we je alles-in-1-contract naar je verzonden hebben, gaat de wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen in. Binnen de bedenktijd kun je het alles-in-1-contract annuleren zonder opgaaf van reden. Maar we houden je er natuurlijk veel liever gewoon bij!

roadmap-item

Wettelijke bedenktijd

3

Met onze gratis overstapservice regelen wij de volledige overstap. Wij zeggen het contract op bij je huidige provider (dat kan wel alleen als je nu bij KPN, Netvisit, Online, Plinq, T-mobile Thuis, Tele2, Telfort, XS4ALL, Delta of Ziggo klant bent). We zorgen ervoor dat je tijdens de overstap niet zonder internet en tv komt te zitten of door je overstap extra moet betalen. Zit je bij een andere provider, bij meerdere providers of ga je binnenkort verhuizen? Dan moet je zelf je contract opzeggen.

roadmap-item

Overstapservice

4

Heb je gekozen voor installatie door een installateur? Dan bellen we je binnen enkele dagen na aanmelding om een installatieafspraak te maken. Was je klant bij Ziggo? Dan komt de installateur gratis bij je langs. Ook als je voor een glasvezelpakket kiest, komt de installateur gratis langs.

roadmap-item

Installatieafspraak

5

Bij NLEx betaal je je maandelijkse bedrag voorafgaand aan de maand van levering. Het maandelijkse bedrag voor de eerste maand wordt dus voordat je online gaat van je rekening afgeschreven.

roadmap-item

Eerste incasso

6

Het alles-in-1-pakket met daarin alle apparatuur die je nodig hebt om online te kunnen, wordt naar je huis gestuurd. We verzenden het pakket met de pakketservice van PostNL. Je ontvangt van te voren een mailtje met daarin een Track & Trace-code als we het pakket op de post hebben gedaan, zo weet je precies wanneer je ‘m thuis kunt verwachten.

roadmap-item

Alles-in-1-pakket bezorgd

7

Ga je zelf installeren? In het pakket zit een handig stappenplan, zodat je zo door de installatie heen vliegt. We raden je aan om de producten niet eerder dan op de activatiedatum te installeren. Het kan na installatie een paar uurtjes duren voordat je echt online bent. Heb je gekozen voor een installateur? Dan wordt het voor je geregeld!

roadmap-item

Installatie