Wij zijn de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland met bijna 800.000 aansluitingen. Wij houden de markt scherp. Voor jou.

Niet zomaar een energiemaatschappij

 

wie.png
wat.png

Wie

Wat

Waarom

NLE is een onafhankelijke, jonge en innovatieve energiemaatschappij die de energieprijzen graag laag houdt. En andere energieleveranciers uitdaagt dat ook te doen. We zitten nooit stil en doen het graag iedere dag een beetje beter. We maken ons hard voor begrijpelijke taal en transparantie in de markt. En dat doen we al sinds 2005 met veel plezier.

In de basis leveren we natuurlijk gas en elektriciteit. Maar we doen meer dan dat. In 2014 lanceerden we de slimme (én mooie) thermostaat Anna en de gratis app Anna-inzicht. En met ‘Zon erbij’ zijn we de eerste energieleverancier die landelijk zonnepanelen op huurbasis aanbiedt. Meer dan energie dus. En we gaan nog wel even door met innoveren.

Omdat we aanvankelijk vonden dat de energiemarkt opgeschud moest worden. Iedereen moest weten dat er iets te kiezen viel. En dat je door over te stappen veel geld kunt besparen. Dat doel is bereikt. Nu focussen we ons voornamelijk op 3 aspecten binnen de energiemarkt: innovatie, service en transparantie. Daar valt nog een wereld te winnen.

Onze mensen

  • "Work is what you make it!"

    Scarlet
    Klantenservice
  • “Mogelijkheden zien in ieder probleem, daar haal ik energie uit!”

    Annelies
    Backoffice
  • "Klanten hun energiezaken eenvoudig online laten regelen. Daar krijg ik echt energie van!"

    Niels
    Online
  • ‘Goede online bereikbaarheid, daar zet ik me elke dag voor in!’

    Linsey
    Social Hub
  • “Scherpe analyses, soepele processen en teamwork. Wie krijgt daar geen energie van?!” 

    Dirkjan
    Financiën
  • “Tevreden medewerkers zorgen voor tevreden klanten. Daar zet ik me met plezier en een goede dosis humor voor in!”

    Berivan
    Klantenservice
  • “Kwaliteit betekent het goed doen, óók als niemand kijkt.” 

    Valentine
    Backoffice
  • "We willen de meest klantgerichte organisatie worden van Nederland. Daar gaan we echt álles voor uit de kast halen!"

    Olaf
    Klantloyaliteit
  • "Als ‘challenger’ onderscheiden wij ons door onze klanten actief te benaderen met een mooi verlengingsaanbod."

    Jeroen
    Klantbehoud
  • "Werken is als fietsen, om vooruit te komen moet je in beweging blijven."

    Nastasia
    Online
  • "Zorgen dat klanten na afloop van het gesprek meer kennis hebben, dat vind ik pas service."

    Wilco
    Social Hub
  • "Lang nadat de prijs vergeten is, wordt de kwaliteit nog herinnerd."

    Dave
    Verkoop
  • "Energie is niet bijzonder, maar onze uitstekende service en advies op maat zijn dat wel. Bijzonder goed."

    Fouad
    Klantenservice
  • "NLE is een leuk bedrijf met leuke collega’s :)"

    Jennifer
    Klantenservice
  • "Goede service maakt een tevreden klant. Een tevreden klant maakt een leuk gesprek. Leuke gesprekken, daar doe ik het voor."

    Jonathan
    Backoffice
  • “Iedere klacht is een tip waarmee we kunnen werken aan verbetering."

    Roxanne
    Backoffice
  • "Wij helpen onze klanten zoals we zelf ook geholpen willen worden. Zo onderscheiden wij ons."

    Lennart
    Klantenservice
  • "Sinds 2009 hou ik in de gaten hoe NLE de energiemarkt uitdaagt."

    Romina
    Klantenservice
  • “Wanneer ik mijn aandacht blijf richten op het doel, verdwijnen de barrières. Richt ik mijn aandacht alleen op de barrières, dan verdwijnt het doel.”

    Selvi
    Klantenservice
  • "Elke klant heb ik wel eens voorbij zien komen."

    Rubing
    Procesmanagement & IT
  • "Ik bekijk dingen graag vanuit een ander perspectief."

    Karen
    Branding & Communicatie
  • “NLE biedt een omgeving vol uitdaging en inspiratie om het personeel en mezelf te overtreffen!” 

    Melissa
    HR
  • "Collega’s coachen en zo verbetering zien in de werkzaamheden, daar ga ik voor!"

    Wiebe
    Klantenservice
  • "Alles wat je aandacht geeft, groeit."

    Bob
    Kwaliteit
  • "NLE biedt me kansen om mezelf verder te ontwikkelen. Daarnaast vind ik het leuk om voor een bedrijf te werken dat zelf ook volop in ontwikkeling is."

    Jim
    Klantenservice
  • “Met veel plezier werk ik iedere dag aan de beste service voor onze klanten.”

    Sofie
    Backoffice
  • “Mijn insteek is niet verkopen, maar helpen. Zo krijg je vanzelf een win-win-situatie.”

    Ceriel
    Verkoop
  • "We nemen niet het probleem, maar de mogelijkheid als startpunt. En voordat we antwoord geven, stellen we eerst de juiste vragen."

    Mayella
    Klantenservice
  • "Je moet bij NLE al je energiezaken online kunnen regelen: eenvoudig, snel en wanneer je zelf wilt. Daar doe ik mijn best voor." 

    Eelco
    Online
  • “Werken voor een bedrijf waar ondernemerschap hoog in het vaandel staat, werkt zeer motiverend!”

    Claris
    Assistente Pieter
  • "Bij NLE zit iedere dag weer vol nieuwe uitdagingen."

    Nora
    Klantenservice
  • "Een tevreden klant betekent een tevreden medewerker. Samen halen we het beste uit elkaar!"

    Linda
    Klantenservice
  • “Wij boeken mooie resultaten door vast te houden aan de gedachte “wat als dit wel lukt?” en niet door het uitleggen waarom iets niet kan.”

    Sander
    Klantenservice
  • "Veel klanten zijn verrast door onze persoonlijke betrokkenheid. Af en toe ontvangen we zelfs ‘fanmail’."

    Sylvia
    Klantenservice
  • "Mijn uitdaging is om het juiste aantal medewerkers op het juiste moment op de juiste plek te krijgen. Zo blijven we optimaal bereikbaar en wordt de klant snel geholpen."

    Jimmy
    Klantenservice
  • “Ik zie het als een uitdaging om onze bedrijfsprocessen steeds beter en slimmer in te richten.”

    Dennis
    Procesmanagement & IT
  • "Failure is not an option."

     

    Pieter
    Oprichter
  • "Dream it. Wish it. Do it."

    Lydia
    Projecten
  • "Leuke collega's, leuke klanten. Kortom: fijn om voor NLE te mogen werken."

    Lizzy
    Klantenservice
  • "Door strikt te handelen waar nodig, kunnen onze klanten blijven profiteren van onze scherpe tarieven."

    Ravi
    Klantenservice
  • "Uiteindelijk draait het om het geven van oprechte aandacht. Niet alleen in een training."

    Denise
    Klantenservice
  • "Snelle, effectieve en bovenal klantvriendelijke klantenservice, dat is waar wij voor staan!"

    Stanley
    Klantenservice
  • “NLE groeit en ik groei mee!”

    Amal
    Kwaliteit
  • "Met keihard werken, echte toewijding en een altijd kritische houding ontsluiten wij ons potentieel (juist) voor u." 

    Michel
    Juridische zaken
  • "De klant een correct antwoord geven is de basis. Een glimlach erbij bezorgen is onze extra service. :)"

    Carin
    Social Hub
  • "Het beste energiebedrijf van Nederland worden; daar gaan we voor."

    Harald
    Oprichter
  • "Vroegtijdig contact opnemen met de klant vergroot de kans op betaling." 

    Vincent
    Klantenservice
  • “Ik vind het belangrijk om vanuit NLE een goede eerste indruk achter te laten.”

    Laura
    Receptie
  • “Neurotisch gestructureerd zijn is een functievereiste...” 

    Arien
    Assistente Harald
  • “Wij kopen scherp in, dat is waar u van profiteert.”

    Casper
    Financiën
  • "Voor je collega´s informatie creëren uit duizenden gegevens; een dankbaar beroep." 

    Peter
    Data
  • "Als je toch van plan bent te verkopen, verkoop dan in elk geval groot."

    Willem
    Verkoop
  • "De energiemarkt is al ingewikkeld genoeg. Wij communiceren daarom graag op een transparante en voor iedereen begrijpelijke manier."

    Caroline
    Branding & Communicatie
  • “Herken en erken je talenten, zodat je deze optimaal kunt inzetten!”

    Inge
    Klantenservice